onsdag 30. desember 2009

Frokoster og Luncher klare :)

Da er frokoster og luncher klare i porsjonspakker.
Jeg har gjort klar 12 frokoster og 12 luncher.

Frokosten:
100g havregryn
3 skjeer tørrmelk
1 neve rosiner

-Koker det med litt vann i teltet på morran mens jeg ligger i "påsan", og så er det havregrøt, kaffe, og vann til frokost.
Smelter samtidig ned snø og koker opp til 1 liter vann som går i thermosen i pulken.
Utover dagen under forflyttning blir den ene literen med varmt vann til 2 liter drikke når den blandes med snø i koppen.
Jeg regner omlag 2 liter vann i løpet av dagens forflytning før jeg igjen får mulighet til å slå leir, og koke mer snø.


Lunchen:
2 never salte nøtter (viktig å binde opp vann)
1 neve rosiner
8 ruter sjokolade

-Lunchen inntar jeg mens jeg er i bevegelse siden det er ekstremt kaldt, og å stoppe å kikke på kulda i 20 minutter mens jeg spiser utgår.
Hver morgen etter frokost legger jeg dagens lunch i brystlomma på jakka, så er den klar under marsjen.

Pilleboksen er også klar.
Inneholder:
12x Spectro Multivitamin komplex (taes om morgenen)
12x C-vitamin (taes om morgenen)
24x Omega3 (taes om morgenen)
30x ZMA (taes på kvelden)

I bildet er lunchene posene i front, og frokostene ligger bak

9 kommentarer:

  1. Det er så heftig dette, Jørgen.
    Utvilsomt galskap !

    Gleder meg til forsettelsen :D

    SvarSlett
  2. Utrolig kult, bro:)
    Nazi regime på oppakning er veldig smart!
    Du gidder liksom ikke lete veeeldig lenge etter rosinposen, når fingrene blir blåere og blåere:) Du er god til å planlegge!
    Klem BB

    SvarSlett
  3. Dæven,, derre blir ein knall tur jørgen,,,
    Lite missunneli sjø,,,, hæls ulven å bjønn å allt alla som krysse din vei,,
    *ps. norsk bjønn snakke norsk*
    Hilsen Stian.S.

    SvarSlett
  4. Hey basse!!

    Dette blir stort, rett og slett stort.
    Det er 2 ting som er HELT sikkert.
    1. Det blir tøft og tungt, både psykisk og fysisk.
    2. du kommer til å komme hjem igjen som en ny mann.
    Det er liten tvil om at du kommer til å vokse javascript:void(0)mye på denne turen, og dessverre vil våre fremtidige kuldeturer i januar/februar bare bli noe du gjesper av etter dette ;)

    No pain, no Gain!

    - Karimsky

    SvarSlett
  5. Bror: yeah takk takk! System er fine saker!

    Stian: "Hey you Bear, GO AWAY!!" ;) Den er nok i hi nå :) Men treffer jeg en skal jeg snakke norsk ja! hehehe

    Karim: Ja jeg er helt enig! Dette blir knallhardt, og jeg kommer sikkert til å bli en erfaring eller 100 rikere! :) gleder meg til vi skal på tur igjen!

    SvarSlett
  6. Hæhæhæ... D va da enormt t pilleforbruk?
    78 om dan?
    Isj..Men no lik itj æ tabletta heiljer da:)

    SvarSlett
  7. Anonym: haha, det er jo for hele turen da ;)

    Om morran: 1 spectro, 1 cvit, 2 omega
    Om kvelden: 3 zma.

    :)

    SvarSlett
  8. Morsom lesning Jørgen. Jeg er en av de som sitter å leser andres blogger å drømmer meg bort litt. Også blir det med det. Lykke til. siden er lagt inn på favoritter

    Hilsen Bent Ø

    SvarSlett
  9. Bent,
    Så hyggelig! Artig at gamle kjente også har sansen for friluftslivet! -Har sett du er blitt en Jeger! Ikke værst!

    Følg gjerne med, og bare spør underveis om du har noen spørsmål.

    Godt nytt år!
    Mvh,
    Jørgen

    SvarSlett