lørdag 9. januar 2010

Den store baksedagen!

I dag har jeg vært gjennom min største fysiske utfordring noensinne.
Når jeg nå har satt camp, har jeg fortsatt 1,8 km igjen til Legdvatnet - men omtrent alle høydemetrene er forsert og i morgen får jeg et tydeligere inntrykk av hvordan resten av Børgefjell platået er iht snø.
Det har blåst storm i kastene i hele dag, pulken har veltet 10 ganger og jeg brukte 1 time på 100 meter i den verste perioden. Snø til livet og hvert skritt føles som ti.
Alikevell er jeg ved godt mot nå, og en god natts søvn bør gjøre sitt til at en mør kropp klarer morgendagen også:) Ved Legdvatnet skal jeg endelig få fiske, og både borr forlenger, Power maggot og mark er med - så her lukter det ørretmiddag.
Satser også på å få såpass med ørret at jeg kan ta med hjem:) At fisken holder seg underveis, bør ikke by på noe problemer - jeg går jo tross alt rundt i en fryser...

God natt folkens og takk igjen for kommentarer og innspill!
I morgen blir en strålende dag - Carpe Vita!

4 kommentarer:

  1. Ser at yr.no melder om en del vind i fjellet både i dag og i morgen, men mindre vind fra mandag.
    hilsen kattugla

    SvarSlett
  2. Stå på Jørgen:)
    Smerte er midlertidig, ære varer evig:)
    Ein kjæm langt m litt humor i etterkant, og utløp for frustrasjon i form av roping når det står på som værst underveis;)Bare å bit tenna sammen og kjør på, så har ein når dan e over plutselig ei god historie og ikke minst store personlige minna å del:) Hehehe.. Dagen i dag va e ein bragd!:)
    Vi krysse fengran for fesk i morra:)!

    Kos deg i posen, nyt stemninga

    SvarSlett
  3. Kjære Jørgen,du er litt av en mann! Veldig tøff og litt gal må jeg si,og det er blant annet derfor jeg liker deg så godt! Jeg er veldig stolt av deg!!! Stå på,Jørgen,dette klarer du! Stor klem fra Trine:-)

    SvarSlett
  4. Da var turen igang ja. Lykke til med turen og fiskinga. Etter egne erfaringer er ørreten svært vanskelig på isen, men vi får håpe du får noe. Kansje det er en eller annen røye-pinne å få has på også.

    keep up Jørgen, og hold oss oppdatert.

    SvarSlett