tirsdag 12. januar 2010

Store Kjukkelvatn - det e' så lett!!


I dag nådde jeg Store Kjukkelvatn, og freste over det helt til sørenden - og dro dermed inn 3 km fra morgendagens etappe.
Det har vært silkeføre i hele dag, -5 grader, strålende sol og pulken har ligget fint på snøen og ikke veltet en eneste (!) gang. En fantastisk dag i strålende omgivelser og endelig fikk jeg tatt masse bra bilder underveis.

Når jeg nå ligger i teltet, har jeg 4 varpestikker ute på isen og temperaturen har sunket til -22 grader. Kulda la seg som et lokk når sola gikk ned, men inne i teltet har jeg +20 grader, så med 40 grader temperaturforskjell på hver side av duken - er det kanskje ikke rart det har lagt seg et lag med pansret is på innersiden av teltduken:)

I morgen er neste stopp Gaukarvatnet og satser på at en eller annen sulten liten bjesse snart hugger på en av mine maggots. I mellomtiden har jeg en strålende dag - og dagen i dag har virkelig vært helt fantastisk!

Tusen takk for alle kommentarer og selv om hele kroppen verker, jeg har gnagsår på plasser jeg ikke visste fantes på kroppen - gleder jeg meg til resten av turen:)

God natt alle sammen og Carpe Vita!

9 kommentarer:

  1. Hey basse!
    Først av alt, er kjempe stolt av deg, konge tur du er i ferd med å gjennomføre :)
    Sendte deg sms på satelitt tlf, vet ikke om du fikk den.
    Peis på med godt mot, vi følger deg spent!
    (fikk først i dag med meg at du oppdaterte her underveis)

    Varme tanker fra Karim og Lailis

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se bilder fra turen. Trude

    SvarSlett
  3. Nyyyyyyyyyyyydelig! Dette unte jeg deg: en dag hvor alt klaffer og du får en fin naturopplevelse! Håper du har fått skikk på magen, og at du fortsatt bruker det sunne vettet ditt. Dette lukter gjennomføring! Stor klem fra moder'n.

    SvarSlett
  4. Stå på kompis dette klarer du:)Men nå håper jeg fisken biter snart!Du e konge Jørgen

    SvarSlett
  5. Jeiiijjj!!! Barneskirenn! Hehehe...
    Eindelig bynje d å likn TUR:)
    Levangsbyggen heie på dæ:)

    SvarSlett
  6. Ja no går det likar :)
    Stå på, og lykke til videre.

    SvarSlett
  7. Vurderte faktisk å sette meg på verandaen og innta lunsjen i dag, som en tribute til deg, men så tok jeg til fornuften og koste meg innendørs med kakao og brødskive.... ;-)

    Heia Jørgen! Skitt fiske....

    SvarSlett
  8. Dette høres jo så komfortabelt ut at jeg faktisk vurderer å finn fram skia å kom ætter!
    Lars O

    SvarSlett
  9. Dette var flott! Bit tenna sammen fortsatt, dette er bragd! Alt godt for dagen og skitt fiske. t Marit

    SvarSlett