onsdag 6. januar 2010

Pulken ferdig pakket! (og et lite telttriks ;) )

Sånn!!! Da er pulken ferdig pakket! :)
Er så gira i magen og vet ikke om jeg må spy eller om jeg er sulten.
Varm i kinna, kald på tærne, ukonsentrert, lykkelig og full av forventning.

I morgen er det avreise etter jobben, og jeg kommer til å sove lett siste natta i egen seng. Jeg grubler så det knaker på hva jeg kan ha glemt som er viktig...

Skulle det være sånn at jeg har glemt noe, eller at noe utstyr som er viktig for turen går i stykker får jeg bare trekke ned i skogsgrensen og fiske der og ha bål i samme periode. Da blir det ingen krysning av parken, men det er ingen skam å snu som det heter.

Jeg veide foresten pulken i sted og ca. 60kg blir jeg drassende med..

Dersom noen lurer:
Utenpå pulken er det pakket et par ting.
-1 par ekstra fjellstaver
-1 snøspade (typ ortowox)
-1 par ekstra ski (ligger under teltet)
-1 telt på toppen.

Teltet har jeg gjort følgende med;
Jeg har gaffateipet alle leddene på stengene sammen med unntak av et på midten på hver stang. Så lar jeg stengene ligge i stangkanalene, trekker stangkanalene og teltet bakover til stangleddet som ikke er teipet dukker opp. Så bretter jeg stengene bakover og ruller hele pakka sammen.
Slik tar det meg veldig kort tid å smelle opp teltet når jeg har behov for det.

I motsetning til 10 minutter, tar det nå 2.

5 kommentarer:

  1. Kilo-Papa Jørgen:)

    SvarSlett
  2. Veldig bra, brodern!
    Godt du har oversikt og er klar. Du har helt sikkert husket alt som er viktig!
    Skjønner godt du er spent - dette blir morro:)
    Gleder meg til turen oppover i bil i dag!

    SvarSlett
  3. Lykke til på turen, dette klarer du. Det er meldt mildere vær fra lørdag, så kulda blir neppe noe problem.
    hilsen "kattugla"

    SvarSlett
  4. Kattugla: takk for det! er online fra hotellet i hattfjelldal for å sjekke forholdene for starten i morgen nå :)

    Ståle: Mange takk!!

    SvarSlett