onsdag 6. januar 2010

Multifuel, brenner, bensin og plate

Jeg benytter som kjent Optimus Nova+
Total brensel som blir med på turen er avbildet.













Jeg har montert ned 3 skruer i en kjøtt-plate i slik formasjon at jeg låser fast brenneren ved å tre den over skruene og vri hele stasen litt.
-Vrir jeg andre veien kommer den av igjen.
Slik sikrer jeg trygg brenning uten fare for å velte brennere, samtidig som jeg har plass til stearinlys ved siden av brenneren på den samme platen.
Den ledige plassen kan og brukes til å sette kaffekjelen på etter oppkok om morran.

2 kommentarer:

  1. Du får ha ein sabla fin tur om vi itj snakkes før avreise Jørgen:)
    Som du veit så e vi mang som følge m og glæde sæ m dæ:)
    Faintj itj sangen æ skoilj seinj m dæ, men deinj tar vi igjen v næste korsvei m drekking og lyging;)
    Når æ både glede og grue mæ t turn din, så vilj æ tru d romstere tilsvarende om itj meir oppi topplokke dett:)
    Og Jørgen-bror du? Forbered dæ på at æ kjæms t spørr dæ maaaang gang om du har hørt fra wannabe-trøndern:)

    SvarSlett
  2. M: Tusen takk for det! Drekking og lyging burde ikke være noe problem etter en tur som denne. Gleder meg allerede til å fortelle hvoran jeg bekjempet 19 hissige rein med mitt isborr!

    SvarSlett