tirsdag 5. januar 2010

Treningstur i -22 :)

En herlig treningstur gjennomført i dag i temp som er i nærheten av det jeg regner med på ekpedisjonen.

Deilig å ha fått trent så mye på ski før avreise.
Selv om jeg har mye gnagsår _før_ avreise har jeg i alle fall fått kjørt musklaturen som skal bli mør i børgefjell så kroppen ikke får sjokk.
Gikk ganske lang tur i dag og jeg tipper ca. 2 mil.

Er helt passe mør nå, og skal ikke trene mer før avreise i overimorgen.
Torsdag kveld drar Brodern og jeg avsted så overnatter vi på Øyum før jeg starter i grålysningen fredag. -Nå nærmer det seg!

Bilde fra turen idag under: (alle bilder i bloggen kan trykkes på for å få i større format)

10 kommentarer:

  1. Is på øyevipper er hardcore, Jørgen !

    SvarSlett
  2. Weeee... No nærme d sæ:) Å æ e speintj som bare juling?
    E d nå mulighet for oppdateringa oinjerveis eiljer?

    SvarSlett
  3. You wild thing!!! Steike - på grensa te bekymring her no, men fy flate kor tøfft gjort. Gleda meg te å høyre meir!

    SvarSlett
  4. Stilig blogg, Jørgen! Kald trening og sikkert kald tur, - men en topp opplevelse. -26º i Granåsen nå. Blir spennende å se bloggen fremover også. Fant den gjennom www.friluftsliv.no :o)

    SvarSlett
  5. ubertass: Is på vippan e et møst!

    M: Spent som en gal ja! -Jeg tenkte jeg skulle gi brodern loggin på bloggen og så få han til å oppdatere på checkpunktene når jeg ringer på Iridium-telefonen for å si kossn alt ligg an.
    Om han vil, blir det :)

    May: Mange takk! oppbacking er så bra! Ikke være bekymret vel, har all intensjon om at dette skal gå rett så bra.

    Erik: Mange takk for det! Kuldehølet granåsen er knall for litt rufsetemp! :) Jeg bor på Ugla, så veien opp i marka og bortover er kort!
    Følg med fremmover, jeg oppdaterer massivt frem til avreise om 2 døgn!
    Artig at du fant bloggen, og artig at du la inn kommentar! :)

    SvarSlett
  6. Herlig bilde, det ble en fin fin tur i går. Sovna godt da jeg la meg :)

    SvarSlett
  7. Kongebilde!
    You are ready:) The time has come.
    Veldig bra at du har fått trent litt nå før avreise!
    Gleder meg til turen i morgen:)

    SvarSlett
  8. JOG: Ja, ikke vrient å sove ;) -helt kake hehe

    Bror: Ja nå er det phocker meg like før!! tjohoo!! TENK OM JEG GLEMMER NOE VIKTIG!!
    streessss

    SvarSlett
  9. Hei igjen, Jørgen! Jupp, kjenner godt til Ugla. Har bodd både på Ferstad og Kyvannet og gikk på Ugla.

    Skikkelig bra bilde av deg i teltet. Har du tenkt tanken på å selge turartikler/bilder i ettertid? Du skriver godt og korrekt, i tillegg borger både planlegging og tur for kvalitetsartikler :o)

    Det er kaldt ja, har du satt deg noen nedre grense for start og forflytning ift vind og temp? Du er jo dreven og klok, men likevel...

    Turen din er mer spennende enn typiske prestisjeturer. Selv om du vet det godt tipser jeg om nok lufting når du fyrer (pass deg for fokksnø) og påpasselighet med åpen flamme og syntetiske stoffer.

    Ad glemt noe? Har du med en premiegodbit som f.eks en skikkelig sjokolade om du har møtt ekstra strabaser eller får et litt stille døgn eller to værfast?

    Du bør ha mulighet til å notere deg ting underveis, f.eks en liten notisblokk og blyant. Enten for senere turer eller til f.eks en artikkel!

    God tur, take care!

    SvarSlett
  10. Erik: hyggelig med så skikkelig kommentar!
    Takker for innspill på lufting ja, det skal nok bli bra. MSR kjører uten stormmatter, så lufting kommer i tillegg til ventiler også nedenfra om man ønsker det.
    (Det med stormmatter på telt er en norsk greie..)

    Jeg har med meg sjokkis og candy til premie, men den "store" premien jeg har med er en halvflaske Cognac ;) -Den skal fordeles utover turen i små glass når noe skal markeres.
    eks. Første ørret over 1 kg. etc.

    Det blir massivt med skriving, bilder og noe filming fra turen, så det er overhengende stor sjans for at du får gode refferater på det i andre media en her. -Venter med å si npe særlig om det til jeg vet om turen gikk bra, og bildene ble bra. Men det er tenkt på! :)

    Jeg tror ofte folk har lyst å lese om slike turer. Turer som er innen rekkevidde for "folk flest" som bare dedikerer tid og innsats.
    Etter min mening er det for lite slike "små-ekspedisjoner" og for mye vekt på Mount Everest, sydpolen, nordpolen og andre ting som for de aller fleste lesere blir for fjernt. Men det er bare meg som tenker da..

    Skrivesaker er pakket!

    Jeg legger ut noe mer bilder og utstyrslister i kveld.

    Skal være ferdigpakket i kveld, og i morra drar jeg og brodern (som skal vinke meg adjø) til Nordland! :)

    Mvh,
    Jørgen

    SvarSlett