mandag 11. januar 2010

Nedre Båtkjønn er nådd!!


Da er jeg i "hus" i det lille steinskuret ved Nedre Båtkjønn! (punkt 3-4)

Har forsert 1 mil i dag, inkludert 5 elvekrysninger og tidvis hasardiøse utfordringer mtp mye tåke og fuktig vær.

I formiddag ramlet både jeg og pulken utfor en 3 meter høy skrent, men alt gikk bra - og nå henger alt tøy og utstyr til tørk i skuret ved Nedre Båtkjønn, jeg har fyrt i vedovnen og har fått opp tempen til +30 grader inne i hytta.

Dette begynner å se bra ut!

I morgen har jeg som mål å nå Store Kjukkelsvatn midt i nasjonalparken. Dog har jeg fått beskjed om at det er et værskifte på vei og at det blir betydelig kaldere f.o.m. onsdag. Det er bra mtp å gå på ski og dra pulk, så alternativt tar jeg et ekstra hviledøgn her ved Nedre Båtkjønn og tester ytterligere fiskelykken før jeg farter videre. Tidsmessig ligger jeg godt an, så det bør ikke være noe problem:)

Så langt har ikke ørreten ville bite, men jeg har to stikker stående ute nå, så vi får se i morgen tidlig.

Magen krangler litt, men det står et forblåst utedo-skur borti høgget her, så nå gafler jeg innpå kalorier og gjør mitt beste for å binde magen før avreise:)

I natt blir det soving i seng og til lyden av knitrende ved - og ikke en fresende multifuel.

Det blir godt!!


God natt alle sammen - dette skal jeg klare!

14 kommentarer:

  1. Kos deg i bra temperatur Jørgen, sørg for å være uthvilt og fresk før du forlater vannhullet du nå har funnet... Stå på, men husk: Det er ingen skam å snu dersom det blir for ille...

    SvarSlett
  2. Stilig! Og en veldig maktdemonstrasjon. Slik baksing er helt utrolig slitsomt uten pulk. Bra at ikke forholdene stoppet deg og jeg er overbevist om at du gjør sunne vurderinger mht sikkertheten.
    Skitt fiske, selv om det er vanskelig på denne tiden.
    Og god tur videre!

    SvarSlett
  3. Jeij! Einjdeli går d vegen:) Åsså i noenlunde rute å da gitt? Heintj dæ godt inj før du bryt dæ på igjæn:) Take care, have fun og skitt fiske:) Deinj turn her lokte d maaang røverhistoria tå:)

    SvarSlett
  4. Utrolig bra, Jørgen! Strålende at du har nådd Nedre Båtkjønn! Jeg tenker på deg hver dag og heier på deg. Og så vet jeg at du gjør gode valg, enten du fullfører eller må snu. Det er jo greit å vite for en spent mor:))

    SvarSlett
  5. Jørgen, sendte melding og sa du skulle være forsiktig. Fall utenfor skrenter på >3 meter utgår da.


    Godt å høre du var kommet i hus. Ny varmen, tenker det blir kaldt nok når du skal ut igjen. ;)

    Skitt fiske og god tur videre ! Mektig imponert så langt !

    SvarSlett
  6. Kanonbra, Jørgen!! passerte over deg med SAS i dag, tenkte på deg og speidet etter deg! Regner med du koser deg!! Denna turen kommer du til å tenke på i lang tid og gi deg utrolig mange gode minner!! KOS DEG!!

    Alne

    SvarSlett
  7. Høres trivelig ut å overnatte i Båttjønnbua, selv har jeg alltid likt små ulåste buer i fjellet, dess mindre og mer primitivt jo bedre er det, ...finnes ikke mange av de i Børgefjell, men de få som finnes har mye sjel i seg. Håper du får brukbare forhold resten av turen
    hilsen "kattugla"

    SvarSlett
  8. "Magen krangler litt, men det står et forblåst utedo-skur borti høgget her, så nå gafler jeg innpå kalorier og gjør mitt beste for å binde magen før avreise:)"

    Har du magesjau/løs mage så kan kanskje kulltabletter hjelpe, ...og har du ikke kulltabletter så kan muligens kull fra ovnen gjøre samme nytten, ...finn noen kullbiter som er helt utbrent, knuses og blandes i noen dråper vann og spises (et tips jeg kom på akkurat nå, tror det skal kunne stabilisere magen, kull er jo kull enten det kommer i tablettform fra apoteket eller man lager det selv, ...vil jeg tro).

    SvarSlett
  9. Hallo Jørgen!
    Stå på og tenk på hvor godt dette gjør for den feite kroppen din :). Skulle ønske jeg var med og sleit sammen med deg. Hadde vært hyggelig det, mye bedre enn å sture foran pc på jobb. Du er heldig som får oppleve dette, tenk på det du når du strever deg gjennom snø, is, vind, kulde og kranglete mage. Det er dette som gir deg mening når du igjen sitter foran pc'n på jobb. Kjør på og slit deg frem, dettte klarer du :).

    SvarSlett
  10. Godt å høre det går rette veien. Håper du får orden på magen. Prøv å unngå å dette utfor flere stup, det kan gå ille til slutt.
    Regner med du vurderer situasjonen riktig mtp ruten videre. Håper været blir på din side resten av turen. Lykke til videre!

    SvarSlett
  11. Stå på Jørgen er d noen som klarer dette er det deg!Håper fisken biter snart.

    SvarSlett
  12. Godt å høre at har fått mer fast føre
    Forsikt? 3 meter stup.... hmm.
    Jon Ola grubler sikkert allerede på hvordan han skal få lagt inn ski og pulk i flysimulatoren sin.
    Lykke til videre and dont break a leg.
    Lars O

    SvarSlett
  13. Hei Jørgen! Strålende tur - dristig!! Etter 5 år bosatt i området ( har vært på Simskardtind) har vi en formening om ensomheten. Sterkt!
    Ønsker deg god tur og godt vær videre og husk jungelordet: Det er inge skam å snu! Hilsen tante Marit og onkel Jan-Egil

    SvarSlett
  14. Det er rene luksusen å ta inn i ei steinhytte som den ved Nedre Båttjønna vil jeg tro. Det er da du får igjen trua på at dette blir bra! Jeg håper for din del at føret blir bedre og bærer både deg og pulken bedre i litt kaldere vær. Men Jørgen, flatt lys og dårlig sikt gjør det vanskelig å se skrenter, så pass endelig på det! Jeg er spent på neste melding fra deg, om du har fått fisk eller i hvert fall kjent fisk! Tvi, tvi og, itj fårrå nåless!

    SvarSlett