søndag 10. januar 2010

Snøstorm på Legdvatnet!

I dag kom jeg endelig fram til Legdvatnet.
I et forrykende snøføyke og med fortsatt 1 meter snø som underlag, har jeg og pulken skuffet oss vei fram til det første fiskevannet.
Etter først å ha satt camp og bygget støtteblokker med snø rundt teltduken, kunne jeg puste ut inne med multifuel og lydbok. 2 hull ble borret i isen, og det kjennes deilig å ligge på reinsdyrskinnet i innerteltet og fiske i ytterteltet:) Satser på at det biter på en sulten prikkete sak snart!
I morgen har jeg som mål å nå Båthustjønna, og på den etappen vil jeg definere om resten av ekspidisjonen kan la seg gjennomføre som planlagt.
Slik det har vært til nå, er føret for plundrete for ski og pulk til å gå den tenkte etappen gjennom hele nasjonalparken...jeg har måttet hente pulken etter hver hundrede meter og dyttet den framover helt til nå, og må jeg fortsette med det vil jeg ikke nå fram til Namsvatnet før både mat, krefter og tid har rent ut for lenge siden.
Så jeg er veldig spent på morgendagens etappe og håper det både flater seg ut, og at snø og vind minsker noe - slik at jeg kan gjennomføre som planlagt.
Dog kjenner jeg kreftene returnere her jeg ligger i teltet og lytter til vinden som river og sliter i teltduken rundt meg. Jeg har det bra, og takker fortsatt for alle kommentarer som kommer inn på bloggen brodern skriver!

God natt alle sammen - jeg gleder meg til i morgen!

6 kommentarer:

  1. Jørgen, du er helt rå! Lykke til i morgen, dette er så spennende å følge:)
    Håper du får noe fisk også!
    Klem Helene

    SvarSlett
  2. Oi, nå har jeg vært litt bekymret satt lenge og trykket på "update".
    Håper vinden gir seg, men snøkrystallene blir mindre og tettere, så kanskje det er håp om at snøen bærer bedre lengre framme? Dessuten skal du kanskje til litt høyereliggende sletter som er avblåste?
    Høres kult ut å fiske i ytterteltet!
    Håper ikke forholdene stopper deg. Du er supertøff, Jørgen, skogens og fjellets svar på Petter Northug. Lykke til videre!

    SvarSlett
  3. Jørgen, jeg noterer at du som vanlig får det mest optimale tur-været 8-O. Du får se det fra den lyse siden: sist du hadde slikt vær var du på sykkeltur.
    Det står respekt av dette! Jørgen, stå på, brukk vett, hold batteriet varmt og ikke mints: pass deg for gjennomtrekk! Lars O

    SvarSlett
  4. Får håpe du får bedre og lettere føre inne på fjellet. Betryggende å høre at du føler deg bra. Håper du får mye fisk så du får fyllt opp lagrene! :) Du svir nok av enormt med kcals i sånne forhold.

    SvarSlett
  5. Vilj bare sei at æ så himla imponert over dæ:) Kos dæ i posen:)

    SvarSlett
  6. Utrolig artig og følge turen din. Stå på Jørgen. Du e konge.

    Thor

    SvarSlett