onsdag 6. januar 2010

"Hva har du lagt i mössan?" fritt oversatt fra Hva har du pakket i posene?

I posen I posen "Verktøy og Lys, Skismøring"

-1xSwix blå
-2xswix polar (hvit)
-1xswic grønn
-10 meter Wire
-4 wirelåser
-Signalpenn med 8 røde skudd
-1x Candle lantern
-2x gravlys
-10x telys
-10x strips
-21x AA batterier
-6x AAA batterier
-Bøyde synåler og sterk tråd
-1xBuck kniv
-Fyrstikker og stripe i vanntett beholder
-1xLeatherman
-Verktøy til multifuel
-reservedeler til multifuel


I posen "kos i teltet"
-bok: Børgefjell (Monsen og Strømstad)
-bok: strategisk foretningsanalyse for oppkjøp og fusjoner
-bok: Idar Vollvik om PR
-Turdagbok og skrivesaker
-Bilde av Niesen min
-Bilde av Bror og Helene
-Bilde av Karim (bestis)
-Ajungilak oppblåsbar pute
-Kortstokk
-Personlig hilsen fra Lars Monsen med lykkeønsker for turen
-20 stk. varmeposer (sånn åpne og rist)
-Energizer iPod-lader (AA batterier)
-liten pose smågodt
-Ekstra hodelykt
-Taklykt til teltet
-3 bokser general
-3x Ipod's stappet med musikk, lydbøker og noen sesonger med Scrubs ;)

3 kommentarer:

  1. Jeg bruker SebaMed kuldekrem i ansiktet når jeg sykler i kulden. Kanskje noe?
    Er grevlingen OK som vindsekk under rast? Hvis ikke kanskje en fjellduk i pulken...

    Da sier jeg god tur igjen :o)

    SvarSlett
  2. Hei Erik :)
    Jeg har pakket med Ceridal (tror jeg den het) kuldekrem. Har brukt den endel i det siste og den funker bra til nå. -Den ligger i førstehjelps posen. Inventar på den kan jeg kanskje og legge ut om det er av interesse?

    Grevlingen er litt trang som vindsekk under rast. I alle fall om du skal ha armene inni og samtidig fikle med en matpose, kaffekopp el.lign.
    Jeg har en fjellduk liggende i stua her ved siden av pulken, men har ikke helt bestemt meg enda om jeg skal ha den med.. Vurderer det over natten mens jeg sover.
    Gode tips du kommer med! -Setter pris på det!

    Kom på at du spurte om nedre grense for avmars med tanke på temperatur og vind.
    Svaret mitt er egentlig "nei". Jeg kjenner på det. Det kommer rett og slett an på hvor kaldt det kjennes.
    Jeg har med termometer i tillegg til det som er på klokka mi, så jeg kan på morran få en god ide om hva faktisk temp er. Våkner jeg og ser 30 blå grader og vinden river i duken tenker jeg at jeg fyrer kaffen og blir i påsan ;)

    Men jeg tar det soms agt fra dag til dag.
    Skulle det bli et helvetes vær hele veien og det blir for vanskelig, så snur jeg bare.
    Jeg kommer ikke til å ta noen bråkjanser på denne turen ettersom jeg er helt alene.

    SvarSlett
  3. Steeeeeeeeeike nå nærmer det seg mann!
    Dette blir en fantastisk opplevelse. Snakk om å pushe grenser. Makan til moro.
    Når det gjelder hva du har med det, så er det normalt å vri hjernen sin i mente for å dobbelt og trippelsjekke at du har med deg alt. Kjenner jeg deg rett så er alt det viktige på plass, så den biten er i boks.

    Kjempe koselig at du har med bilde av meg og greie :D
    Hang in there budy, og RIKTIG god tur!!

    /Karim

    SvarSlett